داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

اسم حی قیوم خداوند و آیت الله سعادت پرور


حاج آقا مجاهدی می گویند آیت الله سعادت پرور در یکی از جلسات فرمودند:


شبی از شب های آخر ماه رجب که گویا بیست و چهارم رجب بوده ساعت 3 نیمه شب مرا بیدار کردند و احساس کردم کسیدر می زند، رفتم در را باز کردم و دیدم کسی نیست، فهمیدم که می خواهند به من چیزی بدهند که مرا قبل از ساعت مقرر هر شب بیدار کرده اند.

برخاسته وضوء گرفتم و به اعمال عبادی خودم مشغول شدم و در آن شب معارفی از توحید به من اعطا کردند.


از جمله استاد فرمودند:

مرا به ادراک اسم (حی قیوم) خداوند راه دادند و در حقیقت این توفیق ادراک معرفتی و از جمله اسماء حسنایی است که مقام جامعیت دارد و صفات فراوانی را زیر خود دارد.


اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: آیت الکرسی سید الآیات است ظاهرا به دلیل وجود اسم (حی قیوم) در آیت الکرسی است که خداوند می فرماید: الله لا اله الا هو الحی القیوم



پی نوشت:


(1)   سایت فروغ توحید



نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین آران چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:13 http://aranlar.blogsky.com

سلام
انرژی رو که از نوشته دریافت کردم
من یکبار که کتاب حلیة المتقین اثرعلامه محمد باقر مجلسى (ره) رو مطالعه میکردم چندتا حدیث در مورد اسم اعظم الهی دیدم و اینکه یکیشون که بیشتر از همه ظن میرفت که صحیح باشه رو دائم تکرار میکردم. بعد از مدتی سرم خیلی شلوغ شد و از تکرارش غافل شدم. بعد از مدتی خواستم دوباره بگم که چیزی یادم نیومد هر چه قدر کتاب رو خوندم باز پیداش نکردم.
اگه شما خوندی میتونی بگی کدوم قسمت بود که نوشته ؟من تموم کتاب رو زیر و رو کردم ولی ندیدم

سلام
من کتاب حلیه المتقین رو کامل نخوندم
ولی کتاب رو دارم و می تونم براتون بگردم
هر وقت پیدا کردم خبرتون میکنم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد