داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

خاطراتی ناب از کل احمد آقا

 

الف 

 

ایشان می فرمودند: 

روزی به همراه جمعی از رفقا در خدمت آمیرزا تقی نشسته بودیم. یکی از دوستان به میرزا گفت: به نظر شما سرّ موفقیت شیخ رجبعلی در سلوک چه بوده است؟  

میرزا هم در عالم معنی تصرفی کرد و گذشته شیخ رجبعلی را به آن شخص نشان داد. لذا او مشاهده کرد که جناب شیخ در جوانی، پا برهنه و بر روی برف ها به طرف مجلس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام حرکت می کند. (1)

 

همچنین در جای دیگر فرمودند: 

 روزی با جناب شیخ رجبعلی خیاط و مرحوم تزودی و گروهی از دوستان به امام زاده صالح علیه السلام  رفتیم و در صحن حرم نشستیم. جناب شیخ در خلال صحبت هایشان آرزو کردند که ای کاش در صحرای کربلا حاضر بودم و در آنجا به یاری حضرت سیدالشهداء علیه السلام می شتافتم. در میان همین صحبت ها بودیم که ناگهان تگرگ مفصلی شروع به باریدن کرد. به غیر از مرحوم تزودی ما و دیگر رفقا به طرف پناهگاهی حرکت کردیم. اما تزودی سرش را زیر تگرگ ها گرفته بود و با اشک و لابه می گفت: خدایا بزن! زورت به سر کچل من رسیده؟پس بزن. در همین احوالات که منتظر تمام شدن تگرگ بودیم حضرت سیدالشهداء در عالم معنا به شیخ الهام کردند که در روز عاشوراء درست مثل همین تگرگ ها بر سر من و یارانم تیر می بارید ولی هیچکدام فرار نکردند. 

(2) 

 

کل احمد آقا در جای دیگر می فرمایند: 

روزی در حرم حضرت سید الشهداء علیه السلام مشغول مناجات با حضرت بودم و از دست خودم به دامان ایشان پناه بردم. در همان حال به حضرت عرض کردم حسین جونم پسرت علی اکبر بود، فرزند حسین پسر علی علیهما السلام، برادرت هم عباس است و او هم فرزند علی علیه اسلام. خود شما هم که حسین فرزند علی علیهما السلام هستید. همگی شما گل سر سبد عالم وجودید و فرزند علی علیه السلام. من چه خاکی بر سر کنم که اصل و نسب درست و حسابی ندارم؟ 

همان موقع شخصی از مومنین که واسطه بین من و حضرت بود و سخنان ما را رد و بدل می کرد نزد من آمد و گفت حضرت از این سخن شیرین تو خنده شان گرفته است. (3) 

 

 

پی نوشت: 

(1) رند عالم سوز ، صفحه 141 

(2) همان ، صفحه 168 

(3) همان ، صفحه 125

نظرات 3 + ارسال نظر
پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ دینی و مذه پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:00 http://www.diare-asheghan.ir

با عرض سلام و خسته نباشید در زمانی که بیش از 40000 سایت بر علیه شیعه حقه کاتر می کنند کار شما بسیار بسیار قابل اهمیت است . و ما برای ادامه کار شما از خدا کمک مطلبیم .
لینک باکس پایگاه دیار عاشقان افتتاح گردید شما دوست عزیز می توانید بصورت رایگان لینک وبلاگ خود را در آن به نمایش بگذارید تا با همکاری همدیگر بتوانیم بازدید سایتهای مذهبی را بالا ببریم .
با تشکر مدیر سایت دیار عاشقان

هادی شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 http://hazratagha.blogfa.com/

سلام
وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید .
انشا الله در تمام مراحل زندگی موفق باشید .
شما با افتخار و احترام لینک شدید .

آرپی جی زن ولایت یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:17 http://majidi2.pelakfa.com

سلام برادر.عالیه.به منم سر بزن.در ضمن مطالبتون هم با ذکر منبع استفاده می کنم.اجازه هست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد